Wat is branding en waarom is het belangrijk voor jouw bedrijf?
september 1, 2020
Wat is een styleguide en waarom heeft jouw bedrijf er een nodig?
september 4, 2020

4 manieren om consistent te blijven met jouw branding


Laten we even beginnen bij het woord 'consistent'. Wat betekent dit eigenlijk? Er zijn een aantal betekenissen, namelijk: consequent, dicht, samenhangend en niet tegenstrijdig. Consistent betekent dus dat het belangrijk is om jezelf consequent te laten zien, niet tegenstrijdig maar samenhangend.



Waarom is consistentie belangrijk?

Hoe ziet de branding eruit van mensen die je op social media volgt? Gebruiken ze alle kleuren door elkaar of gebruiken ze een vast kleurenpalet? Meestal dat laatste, want zo behoud je consistentie: een vast aantal kleuren, foto's, vormen, fonts etc. Consistentie wekt vertrouwen op bij jouw doelgroep. Zo krijgt je doelgroep het gevoel jou op een gegeven moment te kennen (of te leren kennen). En dit is heel belangrijk.


Hoe houd jij jouw brand consistent?

1. Laat jezelf zien

Hoe meer je jezelf laat zien, hoe meer je onthouden zult worden/blijven. Je bouwt hiermee een relatie op met jouw doelgroep.

2. Jouw verhaal

Dit is de kern van jouw business. Deel jouw visie, missie, dromen en doelen. Maak verbinding met de doelgroep.

3. Gebruik een styleguide

Als Brand Stylist vind ik het belangrijk dat een merk consistent blijft, daarom ontwerp ik altijd een styleguide waarop alle elementen van een brand weergegeven staan. Met een styleguide heb je een houvast en kun je daar nooit van afwijken.

Lees ook: Wat is een styleguide en waarom heeft jouw bedrijf er een nodig?

4. Gebruik social media

Je wilt opvallen toch? Je wilt naar buiten treden. Je wilt jezelf laten zien. Kies daarom ook 1 à 2 kanalen die het beste bij jouw business passen. En focus je daarop. En belangrijk: laat jezelf zien en post regelmatig. Zo creëer je die verbinding en ben je bezig met consistentie. Je zult echt zien dat jouw business gaat groeien!

Meer weten hierover? Neem contact met mij op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *